lördag 20 juli 2024

Långkofta i svart / Long Cardigan in Black

ÄNTLIGEN är den klar!
För tre år sedan började jag sticka på den här koftan, sedan blev det pauser av olika skäl. Eftersom den är stickad i svart 
i ett garn som har en tendens att dela sig så ville jag sticka när ljuset var bra, som på sommaren. 
Men även på sommaren blev det pauser på grund av andra projekt som kom i min väg. Men i våras fick jag nog. 
Tre år räcker. 
Beslutet var taget och den här sommaren skulle den bli klar. 

FINALLY it's ready to wear!
Three years ago I started knitting this cardigan, then there were breaks for various reasons. Since it is knitted in black in a yarn that has a tendency to split, I wanted to knit when the light was good, like in the summer. But even in the summer there were breaks due to other projects that came my way.
But this spring I had enough.
Three years is enough.
The decision had been made and this summer it would be ready.


Hålmönstrad kofta, en design från Sandnes Garn
och stickad i Tynn Line, Sandnes Garn
Mönstret finns i mönsterbok 1705.

A cardigan in a lace pattern, a design from Sandnes Garn
and knitted in Tynn Line, Sandnes Garn
The pattern can be found in pattern book no. 1705.





Jag är lång så jag förlängde den med två mönsterrapporter.
Mycket stickning men när jag väl hade bestämt mig så var det bara att sticka på. 
Och jag är verkligen nöjd! 
Den är kanske lite dramatisk men den kommer att 
passa fint utekvällar på sommaren.

I'm tall so I lengthened it with two pattern reports.
A lot of knitting, but once it was decided, it was just a matter of knitting.
And I am really happy with the result!
It may be a bit dramatic but it will be used on  summer nights out.



På Ravelry heter jag Glamourknits.

On Ravelry, I'm Glamourknits.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar