söndag 17 april 2016

Vill virka / Want to crochet

 Nu känner jag för att virka lite, som omväxling. Jag har en låda med fina garner i några få färger och härvor som kan bli några sjalar eller scarfs.

I want to crochet, for a little change. 
I have a box with fine yarns in a few colors and skeins, enough to make a couple of 
shawls and scarfs.


Det här underbara garnet i silke och merinoull köpte jag för några år sedan hos L'Oisive Thé, en garnbutik i Paris. Garnet är tunnt, 100g/690m och är främst för spetsstickning. Jag har en härva och färgen heter 'tumbled stone'. Jag tänkte prova att virka något fint.

I bought this wonderful yarn in silk and merino wool, a couple of years ago at L'Oisive Thé in Paris.  It's a lace yarn in silk and merino wool, 100g/765 yds. I have one skein and the color is 'tumbled stone'. I'm going to crochet something nice.


Fram med mönsterböcker, jag bläddrar och funderar... 
vill ha en snodd med ett enkelt mönster. 
Det blir kanske det här.
Ikväll blir det provvirkning, uträkning och eventuellt 
också en början.

I flip through some pattern books and I'm thinking...
I want a snood with a simple pattern, probably this one.
Tonight is a night for sample crochet, calculating and maybe a beginning of 
the new project as well.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar