söndag 29 januari 2023

Vad jag vill göra i år / What I want to make this year

De två senaste två åren har jag gjort en make9-lista. Jag upptäckte att många stickare gör det för att ha lite bättre kontroll på planer, mönster och garner eller som ren inspiration. 
På mina listor fanns plagg som jag ville göra det året och till de flesta hade jag redan garnet. Det gick väl lite sådär med fullbordandet av alla projekt och det av olika orsaker. Men det gör att jag nu är ännu mer inspirerad att göra en ny lista för det här året och nu med fler projekt - en make12-lista. Det är helt enkelt så himla roligt att drömma och planera och förhoppningsvis förverkliga.

Det finns så mycket fint att jag ibland blir överväldigad av tanken att hur ska jag hinna. Men nu tänker jag också att jag ska ha användning av det jag gör. Det tar tid att skapa med garn så därför ska min tid användas bättre. Men visst kommer jag att göra något flott och elegant också.

For the last two two years I've been making a make9 list. I discovered that many knitters do that to have a little better control over plans, patterns and yarns or just for inspiration.
On my lists were garments that I wanted to make that year and I already had the yarn for most of them. The completion of all the projects went so-so, for various reasons. But it makes me even more inspired to make a new list for this year and now with more projects - a make12 list. It is simply so much fun to dream and plan and hopefully make it come true.

There is so much beauty in the crafting world that sometimes I am overwhelmed by the thought of how I will manage to choose. But now I also think that I will make better use of what I make. It takes time to create with yarn, so my time should be put to better use. But of course I will do something chic and stylish as well.

Min plan för stickningen och virkningen 2023

My plan for knitting and crocheting in 2023






V-ringad tröja, Filati N° 38




Jag har troligtvis garn till alla men om jag ändrar mig angående kvalitet eller färg eller om jag behöver komplettera med något speciellt garn så gör jag det.
Jag har 4 pågående projekt från förra året och de avancerar sakta men säkert.
Nu ser jag fram emot att lägga upp för västen Cameo.

I probably have yarn for every project but if I change my mind about quality or colour or if I need to add a special yarn, I will.
I have 4 ongoing projects from last year and they are progressing slowly but surely.
Now I look forward to cast on the Cameo vest.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar