lördag 19 augusti 2017

En kofta / A Cardigan

Den fina stickboken 'Finstickat' av Helga Isager, har stått i min bokhylla i några år. Nu och då har jag tittat i den och funderat på när jag ska sticka något av de plagg som jag gillar mest. Nu när Wincent i Stockholm har Isagers garner i sin butik så blir det genast mycket lättare att inhandla garn och att välja färg. Jag vill gärna känna på garnet och se färgen på riktigt. Jag vet ju hur svårt det är att fånga den verkliga färgen på bild. 

The beautiful knitting book 'Finstickat' by Helga Isager is a treasure. I love to look at the pictures now and then and wonder when I'm going to knit my favorites.
I'm so happy that Isager yarns are now available at the yarnshop Wincent in Stockholm.
I want to feel the yarn and see the colors in real.


Om det är något som jag både behöver och vill ha så är det en varm och lätt kofta i ull. 'Daffodil' är en vardagskofta med ett enkelt hålmönster på fram- och bakstycken. Så fin i sin enkelhet! 

I both want and need a cardigan in wool. 'Daffodil' is a everyday cardigan with 
a simple eyelet pattern on the fronts and back. A simple beauti!


Att prova sig fram till rätt masktäthet är viktigt. Att göra en provlapp och sedan tvätta och blocka den kan kännas omständigt. Men det ger en belöning i form av bättre passform. 

Every knitter knows that it's important to check the gauge. To make a swatch and then wash and block it may feel a bit tedious. But there is a reward for it, better shape and fit.


Garnet är Highland Silk från Isager och färgen heter 'Truffle'.

The yarn is Highland Silk from Isager and the color is 'Truffle'.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar