måndag 20 maj 2013

Virka mera

'Att virka är bland det enklaste som finns.'
Så säger författarna till den här boken och
jag kan bara hålla med. 
 
'Virka mera' är en modern virkbok som både lär ut grunderna i virkning och inspirerar till utveckling och lust att ta itu med lite mer
omfattande projekt.
Instruktionerna är tydliga i både bild och text och provlapparna i färger som tydligt visar mönstrets struktur.
 
Boken innehåller beskrivningar till ett 40-tal olika projekt för både barn, vuxna och hemmet.
 

'Virka mera' av Eva Wincent och Paula Hammerskog
 
 
Den här sjalen är min favorit.
Jag har redan tittat igenom mina restgarner och har några färgkombinationer att välja på.
Det kan bli elegant eller klassiskt eller dramatiskt!
 

En fin shoppingväska eller en praktisk kasse.
Snygg och användbar!
 
 
Finaste kudden i soffan!
 
Boken sammanfattar det som handarbete betyder för mig.
Funktion, estetik och material av hög kvalitet.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar