onsdag 9 maj 2012

Virkat halsband

Nu har jag börjat virka halsbandet. När jag köpte materialet ville jag ha lite mer garn för att göra banden längre.

 Halsbandet ska bli en present och hon som ska få det är som jag, lite större och längre än en japanska.




Bouclé-garnet i okänd kvalitet ger halsbandet ett robust utseende.  Använder virknål 8 mm.





Mönstret består av luftmaskor, puffmaskor och smygmaskor.

Enligt beskrivningen ska man virka tre band som virkas ihop så att de sedan sitter ihop som ett långt band som man virar runt halsen.


Symbolerna står för följande:
En tom oval = en luftmaska
En fylld oval = en smygmaska
Halvmånen med ett streck ovanpå samt siffran 8 inuti och två luftmaskor bredvid = en puffmaska i den andra luftmaskan från nålen, puffmaskan består av åtta stycken omtag och genomdragningar i samma maska, sluts med en smygmaska.


 Dock funderar jag på om jag ska göra halsbandet enligt beskrivningen eller på något annat sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar