onsdag 30 maj 2012

Underlag för handarbetare

Ni kanske vill veta vad det är för underlag som jag använder när jag blockar. Länge hade jag ett hemgjort underlag gjort av en spånskiva täckt med ett lager kork, ett lager skumgummi och rutigt tyg. I brist på bättre så fungerade det bra. Men en dag tänkte jag att det måste finnas någonting bättre i den här stora världen. Jag började leta på nätet och hittade det här, det perfekta underlaget för alla som stickar och syr!


Det här mäter 130 x 84 cm.
Måtten är i inch så en liten ruta mäter 2,54 x 2,54 cm.

 Beklädnaden är i ett värmetåligt och vattentätt tyg.
Man kan både pressa och nåla på underlaget. Perfekt till att blocka, mäta eller bara lägga ut delar för bättre översikt och planering. Skivan viks på mitten och har handtag.
Ett unikt och mycket användbart arbetsredskap för alla som skapar med tyger och garn! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar