söndag 13 maj 2012

En värmande triangel

När jag började blogga var min tanke att jag skulle ha max 3-4 projekt på gång så att de skulle bli klara i rimlig tid. Men det verkar som om jag har svårt att hålla mig till det. Jag har tre stickningar, en virkning och ett broderi som avancerar i lite olika takt. Och så har jag tänkt börja sy också...

Det här sjalen i ett klassiskt spetsmönster från Shetland, gjorde jag för några år sedan till en väninna. Mönstret heter Shetland Triangle och finns i boken Wrap Style men kan också köpas på Ravelry


Då stickade jag den i ett garn i japanskt silke som jag hade köpt ganska många år tidigare på garnbutiken Menita i Helsingfors.


Silke är så vackert med sin glans och sitt fall men dock lite ömtåligt.





En värmande 'året runt-sjal' att ha både till vardag och fest är något som man kan ha hur många som helst av. Jag tycker mycket om mönstret så jag tänker sticka sjalen i det här garnet i silke och merinoull.




 Garnet hittade jag på Svalan, en garn- och hantverksbutik här i stan som har många fina garner.


 Fjärde stickningen..., med ett mönster som är förvånansvärt lätt och roligt att sticka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar