söndag 3 juli 2016

En slapp topp / A Sloppy Tank Top

När det är varmt är det skönt med löst sittande kläder 
i ett svalkande material. 
Det här garnet som ser ut som lin är ett blandgarn i bomull, viskos och lin. Det är ett mjukt och skönt sommargarn och med ett fint fall. 

Warm weathers demand loose fitting garments in cool fabrics. This yarn that looks like linen, is a mixed yarn in cotton, viscose and linen. It's soft with a nice drape. 


Den här toppen är lättstickad i ribb- och hålmönster. 
Den är helt rak i formen och rundstickad upp till ärmhålen. Vid avmaskningen för ärmhål stickas sedan fram- och bakstycket separat.

This top is easy to knit in ribbing and eyelet pattern. It's knitted in the round without shaping up to the armholes where the back and the front are knitted separately. 



Toppen heter 'Emma' och är stickad i 'Line' från Sandnes Garn. 

 Den här påminner mig om de enkla toppar jag stickade 
som tonåring, då jag gjorde mina egna beskrivningar. 
Tänk om jag skulle göra någon ur minnet, för jag kommer speciellt ihåg en ljusrosa...

When I was a teenager I knitted my own simple 'designs'. 
I remember a tank top in pale pink... maybe something to recreate.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar