tisdag 12 juli 2016

Färgbyte / Color Change

Den är så vacker i naturvitt och jag köpte garnet 
och jag började virka men...  

It's very beautiful in ecru so I bought the yarn and I began the crocheting but...


Men jag frågade mig hur ofta jag skulle använda en så fin kofta i vitt. Svaret blev att det nog inte skulle bli så ofta. 
Jag behövde ompröva färgvalet.

But I got feelings of doubt and I asked myself how often I would wear a beautiful cardigan like this, in white. Well, I had to reconsider the choice of color.


Lyckligtvis hade garnbutiken Wincent tillräckligt många nystan i andra färger av 'Summerlite 4ply' från Rowan. 
Jag insåg att jag ville ha en mörk, tidlös, tålig och snygg färg. 
Det blev 'Navy Ink'. 
Kan bara säga att jag är supernöjd!

Luckily the yarn shop Wincent 'saved' me. They had enough skeins in some other shades of 
'Summerlite 4ply' from Rowan. I wanted a dark, timeless, less sensitive but stylish color.
This is 'Navy Ink'. I'm super content!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar