söndag 29 maj 2016

Något utöver det vanliga / Something extraordinary

Under min uppväxt på landet och med få vänner 
i närheten så ägnade jag mig mycket åt handarbete. 
Som tonåring virkade jag mängder av dukar och grytlappar så virkningen sitter verkligen i mig, liksom stickning och broderi.

Något utöver det vanliga, det kan man verkligen säga om den här kimonokoftan. Jag bara älskar det stora blommönstret. Och om det är någon tid på året som passar för virkning så är det sommaren.
Den här vill jag använda den här sommaren så det är bara att sätta igång.

I grew up in the country-side with few friends nearby so I spent much of my time  needleworking. As a teenager I crocheted loads of tablecloths and potholders so crocheting as well as knitting and embroidery are really a big part of who I am.
Something extraordinary, that you can say about this kimono jacket. I absolutely love the big flower pattern. If there is a time in the year when it's time for crocheting, it's summer. I would like to wear this awesome kimono this summer so I better get started.


HIYAMA


Summerlite 4 ply från Rowan 
 Jag har valt samma färg som i mönstret, 436 ecru.

Summerlite 4 ply from Rowan
I've chosen the same shade as in the pattern, 436 ecru.


Garnet är i 100% egyptisk bomull.
Det har lite glans och är mycket mjukt.

A little shiny and very soft Egyptian cotton.


Mönster och garn finns hos


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar