söndag 15 maj 2016

Sommargarn / Summer Yarn

Tittade in i en garnbutik som jag ändå passerade på väg 
till något annat. Sommargarner i underbara pastelltoner lockade. 
Färger är så mycket känsla även om jag oftast tänker praktiskt när det gäller användbarhet.
Gult är en färg som ofta anses som 'svår', både att bära och att matcha. Men gult är en glad och uppiggande färg och jag har märkt hur jag under våren har dragits till vissa gula nyanser. Min blick fastnade på det här garnet och den här färgen. 

The other day I passed a yarn shop on my way to something else. I decided to take a look.
Summer yarns in wonderful colors tempted me. Colors are so much a feeling even though I mostly think practical when choosing. Yellow is a color that often is considered 'difficult' to wear and to match with other colors. But yellow is a happy and energizing color and I have noticed that I lately have been drawn to some shades of yellow. This time my eyes got stuck on this yarn.


Line från norska Sandnes Garn, färg 2124. 
Det är ett riktigt sommargarn i bomull, viskos och lin

Line from Sandnes Garn, shade 2124.
A real summer yarn in cotton, viscose and linen.


Jag tittade i en mönsterbok och där fanns en enkel 
och bekväm topp för varma dagar. 

I flipped through a pattern book and found this simple and easy-to-wear top. 
Easy to knit for hot summer days.




Tänk att ett impulsivt garnköp kan ge så härliga sommarkänslor 
och ännu mer sticklust!

An impuls purchase can give happy summery feelings and even more desire to knit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar