söndag 2 januari 2022

Få men fina / Few but fine

De blev färre än jag hade tänkt.
Jag var så ivrig och tänkte sticka så mycket men tydligen gjorde jag annat också, speciellt under sommaren.
Men hur som helst så är jag mycket nöjd med det jag gjort!
Och jag är perfektionist. Jag vill att det ska bli bra och då får det ta tid. 
Helga, Tempt och Preppy Joe var påbörjade projekt från 2020 som äntligen blev klara. (En parentes är att det fjärde projektet från 2020 är nedlagt och kastat, vilket kändes ganska befriande.) 
Kjolen är från min Make9 2021, det enda färdiga plagget från den listan. Men jag har i alla fall fyra påbörjade projekt som kommer i nästa inlägg. 
Halssnodden och handledsvärmarna är egen design, beställda av en vän.
Och naturligtvis har jag gjort en Make9 2022. 
Det är helt enkelt så himla roligt att planera!

Allt finns här på bloggen och på Ravelry där jag heter GlamourKnits.

They are fewer than I had planned.
I was so eager and I planned to knit a lot but apparently I did other things too, especially during the summer.
But anyway, I'm very happy with what I did!
And I'm a perfectionist. I want to be happy with that I make and sometimes it takes time.
Helga, Tempt and Preppy Joe were started projects from 2020 that were finally completed. (A parenthesis is that the fourth project from 2020 has been discontinued and discarded, which felt quite liberating.) 
The skirt is from my Make9 2021, the only finished garment from that list. But I have at least four started projects that will be in the next post.
The snood Vicki and the wrist warmers are my own design, made for a friend.
And of course I have made a plan for this year, a Make9 2022.
It's simply so much fun to plan!

Everything is here on the blog and on Ravelry where my name is GlamourKnits.


Purple Heather Skirt


Preppy Joe


Helga


Tempt

Vicki


Beaded Wrist Warmers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar