söndag 9 januari 2022

Make9 2022

Dags att planera årets stickning och virkning. De stora projekten. Jag gör som jag gjorde förra året. Jag väljer årets projekt som om jag hade all tid i världen. Och det kanske jag har. För i år går jag in för det med bättre fokus och mer energi.
Plaggen som följer har jag tänkt göra i den ordning som de kommer. Jag har garn till alla för de är alla något jag länge har velat göra. Vissa har funnit i mina tankar i många år.
Fyra av plaggen fanns med på listan förra året och det gick ju sådär med den. Men i år går det bättre, för jag har bestämt mig.

I do as I did last year. I choose this year's projects as if I had all the time in the world. And maybe I have. Because this year I have a different feeling for it. I have better focus and more energy.
The garments that follow I have planned to make in the order they come. I have yarn for all projects for all of them are something I have wanted to do for a long time. Some have been in my thoughts for many years.
Four of the garments were on the list last year. And I finished only one project from that list. But this year will be better, because I've made up my mind.








Irländsk arantröja, Phildar 361

Irish aran sweater, Phildar 361










Tröja med ok, Kreativ Stickning nr 14

Sweater with yoke, Kreativ Stickning nr 14


De här är de stora projekten. Men jag har också lite andra planer, bland annat lite egen design. Jag är så inspirerad!
Låt det få bestå resten av mitt liv för det gör mig så glad!

These are the big projects. But I also have some other plans, including some of my own designs. I'm so inspired!
Let it last the rest of my life because it makes me so happy!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar