onsdag 29 december 2021

Värmande rosa fluff / Warming Pink Fluff

Jag började sticka på den i våras, sedan fick den vila över sommaren. Under hösten har det blivit några varv nu och då. Nu är det dags att den får lite utrymme här på bloggen. 
Den varma, lätta och fluffiga koftan 'Chilly'. 

I started knitting it last spring, then it got a rest over the summer. During the autumn, there have been a few rows now and then. Now it's time to give it some space here on the blog. The warm, light and fluffy cardigan 'Chilly'.



Finns i Rowan Magazine 58


Jag hade garnet redan, ett riktigt fynd inköpt för många år sedan. Det är Drops Kid-Silk, färg 13. Jag älskar färgen! 
Koftan stickas i dubbelt garn i delar som sedan stickas ihop 
till oket.
Nu är det bara ärmarna kvar. 
Jag har bestämt mig för att den ska bli klar till min födelsedag i februari!

Mönster och andra garn i silkmohair finns hos
Wincent, Norrtullsgatan 27, Stockholm
08-337060

I already had the yarn, a real bargain bought many years ago. I love the colour!
It's Drops Kid-Silk, shade 13. The cardigan is knitted in parts which are then knitted together for the yoke.
Now only the sleeves are left.
I have decided that it will be ready to wear for my birthday in February!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar