lördag 3 november 2018

Stickningen fungerar också / The Knitting also works

För ett par månader sedan började jag planera och sticka på ett par handledsvärmare. Häromdagen ville jag se om stickning fungerar för handleden och det gör det. Det är lite utmanande med de tunna stickorna men samtidigt känner jag att fingrarna får lite styrketräning.

A couple of months ago I planned and casted on to knit wrist warmers. The other day I tried to knit and it worked for my wrist. It's a little challenging with the thin needles but I feel that it strengthens the fingers.


Det är meningen att de här handledsvärmarna ska passa 
ihop med den virkade halsvärmaren 'Helmi'. 
Jag kom fram till att jag stickar själva mudden och sedan så virkar jag en dekorativ kant i samma mönster som 'Helmi'.

The idea is to make them match the crocheted cowl 'Helmi'. I knit the main part of the wristlet and then I will crochet the edging in the same pattern as 'Helmi'.


Garnet '6 Karat' från Schoppel är i lammull och silke 
och lätt ombréfärgat.

The yarn '6 Karat' from Schoppel is a virgin wool and silk blend and slightly 
ombré colored.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar