tisdag 27 november 2018

Heartbeat

I jultid förra året började jag att sticka på en tröja. Jag hade ett riktigt härligt tjockt rött garn som bara väntade på uppmärksamhet. Jag kom ganska långt, ett par färdiga stycken men... missnöjd. Jag insåg att tröjan skulle bli för tung för att jag skulle trivas i den. 
Sedan dess har arbetet legat i en korg. Men nu har jag repat upp och blött garnet för att få det rakt igen. 
Hur det går till kan ni se i länken nedan.

At Christmas time last year I started to knit a sweater in a lovely red, thick yarn. I finished the back and the front but... displeased. The fabric felt too heavy. All is now unravelled and the yarn is soaked and straight again. How to, is in the link below. 

https://garnglamour.blogspot.com/2016/03/konsten-att-ge-upp-art-of-giving-up.html


Garnet är Paloma från Debbie Bliss. Det är ett tjockt och mjukt kedjegarn i babyalpacka- och merinoull.  

The yarn is Paloma from Debbie Bliss. It's a thick and soft chainette yarn in baby alpaca and merino wool.


Jag vill sticka något värmande som jag verkligen vill använda. 
Något som värmer hjärtat extra mycket. 
Det här hjärtmönstret ritade jag för flera år sedan och nu är det äntligen också stickat. Båda sidorna är fina och hjärtats form och 'rörelsevågor' framträder bra.

I want to knit something warming that I really want to wear. Something that gives the heart extra warmth. I draw this heart pattern several years ago and now it's finally knitted. Both sides look good and the shape of the heart and the 'motion waves' appear well.


Ett mindre plagg passar bra för det här garnet så 
jag vill göra en slipover. Det är ett användbart lager på lager-plagg. 
Formgivningen pågår...

I want to make a piece of clothing that is easy to wear. This yarn is perfect for a layer garment like a slipover. The design is taking form in my mind.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar