fredag 17 juli 2015

Vitt på vitt / White on White

Handledsvärmare i vitt, det var önskemålet från väninnan. Hon vill ha en liten kollektion pulsvärmare i olika färger.

Wrist warmers in white, that was the wish  from my dear friend.
She wants a collection of wristlets in different colors.

  

Av de mönster jag har komponerat hittills så tog det här
lite längre tid att skapa.
Jag hade tankar om glittrande vågor en solig sommardag.  

This pattern took a little more time to create.
I was thinking about glittering waves on a sunny summerday.
 
Efter en del ritande och provande med olika färger på pärlor kunde jag till slut konstatera att det på vitaste vitt blir vackrast med pärlor i pärlemorvitt och silver. 
Jag har alltid fria händer när det kommer till mönster och färgen på pärlorna men om jag är osäker på vad hon har tänkt så frågar jag.
Nu hade hon tänkt vitt och glitter och så blir det! 

After some drawing and trying with different beads and colors I could finally state that, on whitest white it is beautiful with beads in pearly white and silver.
I always have free hands when it comes to choose pattern and colors of the beads but,
if I'm unsure about what she really wants I always ask.
Now she wants white and glitter att that is what she gets.

   

Garnet är tunn 3-trådig alpacka, Indiecita från Naturgarn
i färgen snö.


Vitt på vitt är elegant och rent och det passar både
sommar och vinter. 
Vågmönstret kommer jag att använda igen i andra färger. 

White on white is elegant and clean. It looks good both summer and winter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar