söndag 18 januari 2015

Rowan Magazine

Rowan's stickmagasin för våren och sommaren 2015 har kommit!
Som vanligt är den fylld med mer eller mindre intressant design av flera designers. För som med allting annat är smaken mycket individuell. Även om det finns trender som många gärna följer så är det viktigaste för mig att jag trivs i plagget oavsett vad rådande trender säger om färger och former.

Rowan Knitting & Crochet Magazine Number 57 is out. As usual it is filled with more or less interesting designs from serveral designers. As with everything else, taste is very individual. Even though there are trends and some people like to follow trends, the most important for me is that I feel good wearing the garment regardless what trends says about colors and shapes.
  


Här kommer mina favoriter från magasinet och vem vet, kanske jag stickar toppen i silke innan sommaren är här.

Here are my favorites from the magazine. 
Maybe I knit the top in silk for this summer.


Enkel, elegant och mycket feminin topp i silke.

 A simple, elegant and very feminine top in silk.


En spetskofta som också är i silke.
Jag skulle kunna säga att det är en helt vanlig kofta men
åh vad koftor är bra att ha! Och i silke är den något extra.

A cardigan in lace also knitted in silk. You could say that it is just an ordinary cardigan
but oh so useful! And in silk it is 'extraordinary'.


Det är något med den här tröjan som jag gillar och något
som jag kanske skulle ändra på... 
Jag är dock väldigt förtjust i garnet 'Panama',
ett fint sommargarn.

It's something about this sweater that I like and something
that I would like to change...
I really like the yarn 'Panama', a nice summer yarn.


 En enkel och mycket lättburen topp.
Stickad i Cotton Glacé och Kidsilk Haze blir toppen både lätt och luftig och lagom värmande under sommarkvällarna.

A simple and very easy to wear top.
Knitted in Cotton Glacé and Kidsilk Haze it is both light and airy
and warming to wear in scandinavian summer nights.

En något nedtonad design av Kaffe Fassett.
Är förtjust i både färger och mönster, antagligen för att jag gillar ränder. Stickad i två olika lingarner är den en lite annorlunda sommartröja men ändå tidlös.
A somewhat dimmed design from Kaffe Fassett. I like both the colors and the pattern, maybe because I like stripes. Knitted in two different linen yarns, it is a 'different' summer sweater for years to come.

 Strukturstickningen på den här tröjan är bara så tilltalande.
Stickad i det tweediga sommargarnet 'Revive' och lingarn känns den både rustik och modern. Kan tänka mig en lite kvinnligare version i rosa och beige!

I like this sweater. The texture of this pattern is really appealing.
Knitted in the tweedy summer yarn 'Revive' and linen it feels both rustic and modern.
I imagine a more feminine version in pink and beige.


Garn och beskrivning finns hos


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar