söndag 11 januari 2015

Ännu en mössa / Another hat

Den försenade vintern har kommit!
Idag på promenaden var jag ordentligt påklädd
för trots vädret ville jag gå ut.

The delayed winter has arrived!
Today on my walk I put on warm leisure wear to keep warm.
Despite the weather, I wanted to go outside.


Jag tycker om att titta på stormande hav...
 så länge jag får vara på land. Vinden var bitande kall.

I like to watch stormy seas... as long as I can stay ashore.
The wind was icy.

Jag hade verkligen behövt den här mössan med
dubbelt uppvikt kant.

I had really needed this hat with double turn back.


Deep av Kim Hargreaves


Lima från Rowan
Färg/shade 892 Guatemala
Garnet är i finaste babyalpacka och merinoull och det är lite elastiskt eftersom det är konstruerat som en kedja. 
Trots att det stickade materialet ser ganska tjockt ut så är plaggen
lätta, mjuka och följsamma. 
The yarn is in finest baby alpaca and merino wool and it is a little elastic as it is constructed as a chain. Even though the knitted fabric looks dense, the garments are
light, soft and smooth.

Garn och beskrivning finns hos


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar