söndag 30 november 2014

Vintergrön / Wintergreen

Länge har jag velat sticka i grönt, tror att jag aldrig har gjort det...
Det handlar också om att hitta ett garn i en nyans som känns tidlös, som jag vill ha länge. Det är så här jag tänker.
Att sticka ett plagg tar tid och om jag använder min tid till något som faktiskt många gånger kräver ett ganska stort uttag av tiden så vill jag känna detsamma för färgen som jag känner när jag stickar...
lycka, en enorm förnöjsamhet, ja, till och med kärlek!

Den här fina koftan finns i stickboken

 For a while now I have wanted to knit something in green, I think I've never done that...
It's also about finding a shade that, for me, is timeless.
A color that I want to wear for years.
This is how I think. To knit a garment takes time and if I use my time for something that actually takes a lot of my time, I want to feel the same for the color as I feel for the knitting...
happiness, a huge contentedness and even love!

This nice cardigan is from the knitting book
North by Kim Hargreaves.



Bleak


Garnet är Brushed Fleece från Rowan.
Färg/Shade 256 Heath

Det är ett supermjukt entrådigt garn av fin merinoull och baby alpacka.
Det är lätt och luftigt så det blir härligt bärbara, lätta och varma plagg.
Garnet är ganska tjockt, rekommenderad stickstorlek är 6mm.

The yarn is Brushed Fleece from Rowan.
It's a super soft one-ply yarn in extra fine merino wool and baby alpaca.
The yarn is light, thick and airy. It's quick to knit wonderfully wearable, warm and lightweight garments. Recommended needle size is 6mm, UK4, US10.


Aranstickning är lättare än vad det ser ut.
Men naturligtvis behöver man koncentrera sig på det man gör.

Aran knitting is easier than it looks like.
But, of course, you need to concentrate on what you are doing.



Och när det blir fint så här fint så är det så roligt!

And when the pattern looks good it's so fun!

Stickbok, beskrivning och garn finns hos



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar