måndag 17 november 2014

Belle benvärmare / Belle Legwarmers

Att det finns en storlek som passar alla är ett skämt.
Till och med när det gäller ett så enkelt plagg som benvärmare. Jag gjorde mina benvärmare både rymligare och längre än i beskrivningen.
Jag är lång och jag tycker om när plagg sitter bekvämt och är rörelsevänliga. Även benvärmare. 
One size that fits all, is a joke. Even when it comes to such a simple garment as legwarmers.
I made mine both larger and longer than in the pattern.
I'm tall and I like when a garment is comfortable and movement friendly.
Even legwarmers.


Den extra längden ville jag ha för att kunna
dra upp benvärmarna över knäna.

The extra length is because I want to pull up the legwarmers to also warm my knees.


Har jag dem nedanför knäna blir det extra tjockt och varmt och skönt om vristerna.

If I wear them below the knees, the extra layers warm my ankles.


Färg/Shade 893, Argentina
 Garnet är ljuvligt. Det kommer jag att sticka i snart igen.

Lima is a lovely yarn. I think I'll knit in it soon again.


Mönstret med flätor och spetsstickning.

The pattern with cables and lace.

Beskrivning finns i Winter Warmers, en stickbok från Rowan. 

Garn och beskrivning finns hos


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar