söndag 6 mars 2016

Snäckskal eller solfjädrar / Shells or Fans

Jag är så glad för jag är så nöjd med min första modulstickade sjal. 
En teknik som jag tidigare endast provat på. 

I'm so happy with my first shawl in modular knitting.
A technique that I had tried on a course years ago.


Och första gången jag fotograferar utomhus. Mulet, kyligt och blåsigt. Gick ut på en brygga men risken var alltför stor att sjalen hade hamnat i vattnet så jag hängde den i ett träd istället. 

And the first time I took pictures outside. It was cloudy, chilly and windy. I went out on a bridge but it was a little risky, didn't want the shawl to fly down in the water. 
It was safer in the tree.


Snäckskal eller solfjädrar?
'Därom tvista de lärde...' och under tiden stickar vi vidare.

Shells or fans?
'Thereon argue they learned...' and meanwhile we knit on.



Stickad i dubbelt garn i mohair och silke är sjalen en dröm 
i värme och mjukhet, men den har också en robust känsla genom den tjocka strukturen och konstruktionen.

Knitted in a mohair/silk yarn hold double, the shawl is a dream in warmth and softness  though its thickness and construction gives it a robust feeling as well.



Nu när jag kan tekniken kanske jag skulle påbörja en likadan till mig själv, en modul per dag som omväxling till de större projekten som tar lite mer tid... 

Now when knowing the technique, maybe I should make one for myself as well, one module a day, as a change from the other projects...


Väninnan ogillar mössor. 
Nu har hon ett finare alternativ!

My friend doesn't like hats.
Now she has a nicer choice!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar