söndag 27 september 2015

Lyckokänslor / Feelings of Happiness

Äntligen klar!
Lite senare än tänkt men så går det om man stickar
på annat mellan varven.

Finally ready to wear!
Later than planned but this is what happens when you knit in between. 


Modellen heter 'Bryn' och är stickad i Baby Alpaca DK från Rowan. Garnet har utgått men det finns oändligt med alternativ på marknaden. 

The design is 'Bryn', knitted in Baby Alpaca DK from Rowan.
The yarn is discontinued but there are endless alternatives on the market.


Det är en design av Kim Hargreaves och 
den finns i hennes stickbok 'Storm'.

It's a design by Kim Hargreaves, from her book 'Storm'.

Polokragen är ribbstickad med vridna maskor.

The turtleneck is knitted in rib with twisted stitches. 


Kanterna är stickade först, som en remsa och sedan plockas maskor upp från kanten. Roligt att göra något nytt när resultaten blir så här snyggt.

The hems are knitted as strips and then stitches are picked up along the edge.
It's fun to try something new when the result is this nice.
  


Det är nästan så jag önskar att någon hade fotograferat
mig i den här underbara tröjan.
Den sitter nämligen perfekt, t o m runt axlarna!
Det kallar jag lycka. 

 Jag tror jag är lite kär... i en tröja! 

It's almost that I wish that somebody had photographed me wearing this sweater.
It has a perfect fit, even around the shoulders!
This is what I could call happiness.
 I think I'm a bit in love... with a sweater!


Stickboken samt garn från Rowan finns hos
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar