söndag 16 februari 2014

Våren kan komma!

Jag är så nöjd med min nya sjal.
Rosa och ränder gillar jag mycket!
Garnet har väntat i mer än ett år men när jag väl började
sticka så var det lätt och snabbt gjort. 

I'm so happy with my new shawl. Pink and stripes, I like a lot!
I've had the yarn in my stash for more than a year.
When I finally started to knit it, it was fast and easy done.


Garnet är Malabrigo Sock, 100 % merinoull, 400m/100g. 
Dock finns det många andra märken 
som har motsvarande garn.


Det är den andra sjalen jag gör utifrån samma beskrivning
men den här har jag gjort större. Räknade om lite så att det blev en mönsterrapport till per sida.
Sjalen är 60 cm djup och 130 cm bred.
Mönstret finns också i malabrigo book 3.

This is the second shawl I make with the same pattern but I made this version bigger.
The edge has two more Scallop patterns.


Nu kan våren komma!

Springtime can come now!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar