torsdag 27 februari 2014

En sommarkofta

 Jag har ganska mycket garn.
Det tror jag att de flesta som älskar stickning har.
Dock har jag ganska bra översikt
över vad jag har för garn i mina skåp och lådor. 
Väldigt ofta har jag tänkt göra något speciellt med det
garn jag köper just då. Sedan så gör jag något helt annat.
Eller köper mer garn för ett annat projekt...
Många av mina garner har jag haft i min ägo i flera år. 
Det är fina garner som nu, sakta men säkert, ska få bli någonting fint, användbart och mycket uppskattat.   

I have quite a lot of yarn. I think that most people who love knitting has some
'extra' yarn in their stash. However, I think I have a good overwiev of my holdings in yarn.
Very often when buying yarn I have an idea of what I want to knit. Then I knit something else or I buy another yarn for another project... Some of my yarns I've had for several years. Beautiful yarns, that now, slowly but surely, are becoming something nice, versatile and very appreciated.

 

Garnet Bella från Debbie Bliss, är så härligt. Det är i bomull, silke och kashmir. Underbart att sticka med! Dock har det utgått som många garner gör. Garnet som används i beskrivningen heter Prima och det har också utgått. Men det finns så mycket att välja på numera så det går ganska bra att hitta motsvarande garner med samma stickfasthet.

This yarn, Bella from Debbie Bliss, is really nice. In cotton, silk and cashmere, it is a dream to handle. Unfortunately this yarn is discontinued. The yarn used in the pattern is Prima but it is also discontinued. However there are a lot of yarns on the market today so often it's quite easy to find another suitable yarn.

 

Länge har jag tänkt sticka en liten sommarkofta.
Den här tycker jag är fin.
  
I have looked for att pattern for a cropped summer cardigan and here it is.


Beskrivning finns i Debbie Bliss Knitting Magazine
Spring/Summer 2009
Garner och beskrivningar från Debbie Bliss finns hos Nysta och hos Lankaklubi.

 The pattern for this cardigan is found in



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar