söndag 12 januari 2014

Vild tröja

Jag känner för att börja på något nytt!
Inte för att jag behöver utan för att jag vill.
För att jag älskar det! 
Har några pågående projekt och nu blir det ett till!

Den här tröjan är från Rowan Magazine 54.

I feel like knitting something new.
Not because I need to but because I want to.
Because I love it!
I have some ongoing projects and here comes another one!



Den lockar med den varma och sköna polokragen 
och med en vild och vacker snöleopard som motiv
är den oemotståndlig.

It tempts me with its warm and cozy turtleneck
and with a wild and beautiful snow leopard as motive
it is irresistible.


Garnet är i merinoull och kidmohair och stickas med
stickor 7 mm. Det är mjukt och lättstickat och underbart
för varma vintertröjor.

The yarn is in merino wool and kid mohair and recommended needle size is 7 mm.
It's soft and easy to knit, wonderful for cozy winter sweaters.


Jag väljer en lugn och finstämd färgskala,
vintertoner.

I choose a calm and subtle color scale,
 winter tones.

Garn och stickböcker finns hos

Wincent, Norrtullsgatan 27 i Stockholm
tel. 08-33 70 60

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar