onsdag 29 januari 2014

Som en helt ny tröja!

Den här tröjan stickade jag för flera år sedan.
I en helt underbar rosa färg i garnet Kid Classic från Rowan. 
Men tröjan har mest legat i garderoben.
Den är lätt, mjuk och varm och jag älskar rosa och flätor.
Så varför har jag inte velat använda den?
Orsaken var att jag ogillade halskanten.
Jag kände mig helt enkelt inte snygg i min annars så fina tröja.

I knitted this sweater several years ago. In a wonderful pink color in Kid Classic from Rowan. But the sweater has mostly been in the closet. It is light, soft and warm and I love this pink color and I love cables. So why have I not used it? The reason is that I did not like the neckband. I simply did not feel stylish in my otherwise nice sweater.


Steffi av Kim Hargreaves
Rowan Knitting Magazine Number 28


Lyckligtvis hade jag sparat garnet som blev över.
Nu har jag stickat vidare på halskanten
och det har blivit en polokrage!

Luckily I had saved the left over yarn.
I have extended the neckband so now it is a turtleneck!



Jag är så nöjd med min 'nya' tröja!
Jag tror till och med att jag är lite kär i den!

I'm so pleased with my 'new' sweater!
I even think that I'm in love with it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar