söndag 26 augusti 2012

Hösten i kjol

Ibland känner jag mig nästan överväldigad. Hur ska tiden räcka till? Alla dessa fina modeller som jag ser i böcker och tidningar. 
Att sticka, virka eller sy.
Det finns så mycket som är så snyggt, så chict, så elegant, så tufft, så klassiskt och så bärbart och som jag bara vill ha! 
Svaret är enkelt. Välj en sak. Gör den klar och välj sedan nästa.
Så enkelt... 
vogueknitting.com
Nu har jag valt.
Jag kan redan se mig i den här kjolen.
Det är ett gott tecken!
Bland alla mina garner hittade jag det här.
Rowan Classic Silk Wool DK i en mjukt skimrande guldbeige nyans. Très chic!
Ett härligt garn som dock är taget ur produktion.
Garnet är lite tunnare än i beskrivningen men efter att ha stickat en provlapp så tycker jag att det blir riktigt bra. Nu är det bara att räkna om med mina mask- och varvantal och sedan att sätta igång!
  
 DESIGNER Knitting Early Autumn 2012 finns på Pressbyrån och Press Stop.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar