onsdag 4 april 2012

Topp med guldrand

Jag har en idé till en enkel sommartröja. Den ska vara vit med ränder och i ett sommargarn med fint fall.
Redan i vintras köpte jag färgerna 'Begonia' och 'Dahlia' i garnet 'Panama' från Rowan. När jag sedan fick det vita garnet, 'Daisy', så visade det sig inte vara tillräckligt vitt för det jag tänkte. Så av det här fina garnet blir det något annat. 


I det senast numret av Rowan Knitting & Crochet Magazine, Number 51, hittade jag en jättefin och enkel sommartopp med ränder. Modellen heter 'Amber'.
I mina gömmor hade jag ett nystan i guld, ett virkgarn från Anchor, 'Arista'. Guldranden blir det lilla extra som gör tröjan lite elegantare.

Garnet finns på Wincent, Norrtullsgatan 27, i Stockholm.
butik.wincent@gmail.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar