måndag 6 februari 2012

Bolero i rött

En väninna i Paris fyndade en fin liten bolero på en rea. Den har blivit ett mycket omtyckt plagg. Senast jag hälsade på frågade hon om jag kunde göra en likadan i rött.
En rolig liten utmaning med möjligheter att lära sig något nytt. 



För att det skulle bli rätt färg så passade jag på att handla garnet medan jag var i Paris. Jag åkte till Le Bon Marché, ett varuhus på vänstra stranden i 7:de arr. De har en stor handarbetsavdelning med många fina garnmärken.
Garnet jag valde heter 'Angel' från Debbie Bliss. Det är i kidmohair och silke, ett riktigt lyxgarn! Garnet finns hos nysta.se.


Modellen är enkel i sin form och med en tydlig maskdefinition så gick det ganska lätt att få fram mönstret. Jag har fram- och bakstyckena klara och blockade. Snart ska jag sy ihop och sticka resårer. 


Jag vill göra boleron extra fin så jag ska använda mig av japansk uppläggning för resårerna. Det ger ett mer professionellt utseende. Belöningen närmar sig.
Om en månad möter jag våren i Paris!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar