måndag 16 januari 2012

Äntligen!

Nu är det äntligen dags!

Jag har länge tänkt att det skulle vara roligt att dela intresset för stickning med andra. Dock har jag känt att jag vill få fram det ur ett 'glammigare' perspektiv, med inslag av elegans, lyx och glamour och att det samtidigt är lätt att ta till sig och utföra. 
Jag tycker så mycket om att titta på vackra föremål, kläder, smycken mm utan att känna att jag alltid behöver äga dem. Bara att se färger och former, ibland tillsammans med ljud och doft, gör mig lycklig! Jag kommer att visa sån't som inspirerar mig och sån't som jag bara vill ha!  

Nu har det ju 'äntligen' blivit vinter så att jag kan använda min nya halsduk. Den är stickad i ett garn som heter Rowan RYC Alpaca Soft (50% alpaca, 50% bomull). Det är ett underbart tjockt bouclé-garn (st 6) som tyvärr inte görs längre. Jag hittade det på ebay efter att ha köpt Rowan Classic, book 23, 'am to pm' och blivit så förtjust i flera modeller och i garnets struktur.
Tycker ni som jag så kan ni hitta garnet på http://www.ebay.com/ och boken finns hos Wincent garner i Stockholm. butik.wincent@gmail.com




1 kommentar: