lördag 31 december 2016

Nyårslöfte / New Year's Resolution

Det här med att älska garn... och därmed gärna köpa garn...
Är det något jag behöver ändra på...?
Jag är lite av en långsam och drömmande stickare och det har en nackdel. Det dröjer innan det jag stickar blir färdigt att använda. Ibland har jag också trott att jag vill ha en viss tröja bara för att garnet är så fint. Men så visar det sig att jag vill ha garnet men en annan tröja. Det tycker jag är helt ok men det leder till ytterligare fördröjning. 
Det har jag nu tröttnat på en aning. Lyckligtvis kräver det bara en förändring hos mig själv. En förändring som kommer att leda till mycket fint på flera områden!
Så, nu lovar jag mig själv att sticka mer och snabbare! 

To love yarn... and happily buy yarn... Is it something I need to change?
I'm a slow and a bit dreamy knitter and this has a disadvantage. It takes time to complete a garment ready for use. Sometimes I simply love the yarn more than the garment I bought it for and want to make something else. It's ok but it leads to further delay. Frankly, I'm a bit tired of this. Luckily this demands a change only in myself. 
A change that will lead to more good changes in several areas.
So, now I promise myself to knit more and faster!

Gott Nytt År!
Happy New Year!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar