söndag 25 september 2016

Det går framåt! / Progress!

Nu har jag fått lite mer fart på stickorna. Jag vill verkligen få den här mysiga tröjan Malin klar till vintern. 

Finally a little more speed with the needles. I really want to wear this sweater this winter.


Jag gillar allt med den här tröjan; 
formgivningen, flätmönstret och garnet.  
Så varför har det tagit så lång tid?

I love everything about this sweater so why has it taken such a long time to finish it?


Det handlar naturligtvis om prioritering. I det här fallet att prioritera sig själv. Nu har jag tagit beslutet att jag handstickar endast åt mig själv, på obestämd tid. Det kommer också att betyda att jag kommer att börja använda min stickmaskin. För jag vill börja producera och sälja maskinstickat. Idéer finns det gott om, det var i prioriteringen det brast. 
Men nu känner jag mig himla glad och nöjd!  

It's about priority. In this case to prioritize oneself. 
I have taken the decision to only handknit for myself, for an indefinite time. This means that I will have more time for my knitting machine. I want to use it and produce things to sell. I have a lot of ideas but I got lost when it came to how to prioritize. 
Now I feel happy and content. 

Garn och beskrivning finns hos


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar