söndag 3 januari 2016

Mera bakåt än framåt... / More backwards than forwards...

När det gäller stickningen så går det lite mer bakåt
än framåt just nu. Men sist och slutligen så kommer
jag att lära mig mycket av det. Det inser jag redan nu.
För att förbättra vissa saker i min stickteknik och för att formge plagg med bättre passform, har jag både studerat mina stickböcker mer ingående, följt kurser på nätet och så har jag naturligtvis provstickat. Med det sista betyder det att jag har stickat och repat upp tills jag blivit nöjdare. Det brukar jag vanligtvis ha mindre tålamod med men också det har förbättrats. :) Vad jag har lärt mig och blivit lite bättre på ska jag ta upp i kommande inlägg.

When it comes to knitting it's currently more backwards than forwards. But in the end 
I will learn quite a lot from it. I realize that already.
To improve my knitting technique and to better understand fitting, I've taken a deeper look into my knitting books, I've taken a couple of online courses and I've knitted samples.
The last task means that I have knitted, unraveled, reknitted and unraveled again, until being happier with the result. I think my patience in sample knitting has improved a lot! :)
What I've learned and improved, I'll write about in coming posts.


I alla fall så går modulstickningen framåt. Det är riktigt roligt att sticka in en del i taget och se hur det växer. Speciellt som omväxling till det som just nu går lite bakåt...

At least does the modular knitting make progress. It's a real joy to knit in one piece after another and watch it grow. Especially as a change to that going backwards...


Elegant och varmt i mohair och silke.
Kommer att passa väninnan alldeles perfekt.

Elegant and warm in mohair and silk.
It gonna fit my friend perfectly.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar