söndag 28 december 2014

Mysig mössa / Cosy hat

Den har varit färdig ett tag, min mysiga mössa!
Jag har bara väntat på skyltdockan för att bättre kunna visa upp den.

I finished it a couple of weeks ago, my cosy hat!
I've been waiting for the dummy. Now it's easier to show how it looks.

  
Under stickningens gång insåg jag att jag verkligen ville ha mössan helt i rosa. Jag rev upp den provlapp som jag hade uppstickad sedan något år i den rosa färg som flätmönstret är stickat i. 
  
During the knitting I realised that I wanted the hat in pink only. And it was possible if I unraveled the swatch that I had knitted maybe a year ago. It was in this lovely pink used for the cables.


 Garnet räckte också till att göra en riktigt
fin och fyllig garnboll.

I had enough yarn to make a big and plump pompom.


Natter, design Kim Hargreaves
Beskrivning och garn finns hos




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar