torsdag 8 maj 2014

Det blev en bäddkofta


Koftan är färdig och jag är mycket nöjd trots att den är lite för stor.
Den är så mjuk och skön och mysig så jag kommer att använda den som en bäddkofta, en kofta att ha hemma när jag läser eller stickar.

The cardigan is finished and I'm pleased although it is a little too roomy. It's so soft and cosy so I'm going to use it as a bed cardigan, a cardigan to wear at home while reading or knitting. 

Bålen och ärmarna är stickade var för sig upp till ärmhålet och sedan satta på rundsticka. Oket och kragen ribbstickas i ett stycke med minskningar för att forma för axlarna.


The fronts and back and the sleeves are rib knitted separately up to the armhole and
are then put on a circular needle and knitted in one piece with decreases
 to shape the shoulders.



I stället för knappar ska jag använda en sjalnål.
Här har jag använt två olika broscher för att stänga koftan
lite snyggt.

Instead of buttons I'm going to use a scarf pin to hold the fronts together.
Here I use brooches for a nice closure.




Mönstret är från Debbie Bliss och kan också fås från Nysta och Ravelry.
 The pattern is from Debbie Bliss. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar